Transportatorii rutieri de mărfuri vor opri luni activitatea, susținând că „au epuizat toate căile diplomatice” în relația cu autoritățile, care nu își respectă angajamentele, și că cea mai recentă „lovitură” din partea Guvernului este creșterea accizelor la carburanți.
„Sătui să tot aștepte respectarea angajamentelor Ministerului Transporturilor în ceea ce privește îmbunătățirea contextului legislativ în care își desfășoară activitatea, transportatorii din toată țara sunt deciși ca începând din data de 9 decembrie să înceteze activitatea specifică”, se arată într-un comunicat al Confederației Naționale Rutiere.
La finele lunii noiembrie, reprezentanți ai transportatorilor de mărfuri și delegații ale patronatelor din transportul rutier au decis să transmită „un semnal ferm” Guvernului și ministerului de resort, în contextul în care au epuizat toate căile diplomatice pentru a determina autoritățile să accepte dialogul constructiv și respectarea angajamentelor din primăvara acestui an, potrivit sursei citate.
„Actualul ministru al Transporturilor nu a răspuns la niciuna din adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluării mandatului, înțelegând să se întâlnească, după modelul fostului ministru Relu Fenechiu, doar cu «apropiați» ai ministerului cu care dealtfel, în ultimele săptămâni, se «aranjează» pe șest legislația”, se spune în comunicat.
Pe de altă parte, transportatorii rutieri de mărfuri arată că mai primesc înca o lovitură de la Guvern prin scumpirea carburanților, prin creșterea accizei și prin noua taxă de 7 eurocenți.
„Transportatorii autohtoni nu pot înțelege și nici nu pot accepta explicațiile lipsite de logică prin care Guvernul încearcă să justifice abuzul comis. Astfel, «amortizarea» celor 7 cenți pe fondul presupuselor predicții privind scăderea cotației internaționale a barilului este o aberație și un non sens, atât timp cât, într-o asemenea situație, în țările europene prețul carburanților va fi mai mic decât în România, fapt ce aruncă și mai mult transportatorii români în afara competiției din piața europeană și regională. Dacă totuși o astfel de măsură ar căpăta sens, este și mai de neînțeles raționamentul aceluiași guvern care, crescând efortul transportatorilor autohtoni ce alimentează cu carburant în țara noastră, doresc să construiască cu prioritate autostrăzi în afara fluxurilor și coridoarelor de transport comercial, utilizând sumele ce speră a fi colectate din noua taxă”, potrivit sursei citate.
În acest context, transportatorii rutieri de mărfuri sunt „mai deciși ca niciodată” să renunțe la activități pentru o perioadă nedeterminată.
Din Confederația Națională Rutieră fac parte două federații, care cuprind la rândul lor mai multe asociații de profil.